ceterach موناکو لیون لوشامپیونه فرانسه

ceterach: موناکو لیون لوشامپیونه فرانسه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی چگونه شاخ‌های مجازی بعد از دستگیری از مرز خارج می‌شوند؟

همه ما یک روز می رویم، البته از این دنیا! گویا عده ای از مرزهای کشور نیز به آسانی عبور می کنند. حتماً شما نیز ماجرای «مائده هژبری» دختر نوجوانی که منشتر شدن وید

چگونه شاخ‌های مجازی بعد از دستگیری از مرز خارج می‌شوند؟

چگونه شاخ های مجازی بعد از دستگیری از مرز خارج می شوند؟

عبارات مهم : قانون

همه ما یک روز می رویم، البته از این دنیا! گویا عده ای از مرزهای کشور نیز به آسانی عبور می کنند. حتماً شما نیز ماجرای «مائده هژبری» دختر نوجوانی که منشتر شدن ویدئو های رقص خود در اینترنت دنبال کنندگانی جهت خود جمع کرده بود را شنیده اید. ابتدا خبر دستگیری و سپس انتشار یک مستند از گریه های مائده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سپس خبری شوکه کننده در ارتباط با خروج او از کشور عزیزمان ایران و البته در آخر شاید شاهد حضور او روی استیج کنسرت امیر تتلو باشیم! اینکه مائده چه بود و چه کرد، بحثی نیست که به آن بپردازیم آیا که در دنیای اینترنت افراد اینچنینی بسیار هستند.

چگونه شاخ‌های مجازی بعد از دستگیری از مرز خارج می‌شوند؟

«وحید خزائی» را چه؟ به خاطر دارید؟ پسری که با دخترهای فامیل خود تصویر های بسیاری داشت و دستگیر شد و نهایتا سر از ترکیه درآورد! هنوز هم در اینستاگرام قِر می دهد؟ از این دست افراد که در اینترنت به هر دلیلی دیده می شوند و سپس به وسیله مقامات قضایی دستگیر شده است اند، بسیارند ولی سوالی که ذهن بسیاری را به خود جلب کرده است را باید اینگونه مطرح کرد: این افراد چگونه بعد از دستگیری از مرز خارج می شوند؟ آیا کس یا کسانی آن ها را فراری می دهند؟ چگونه است که آینده بسیاری از فعالان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور زندان های کشور است ولی شاخ های اینستاگرام راهی خارج می شوند؟ همه پاسخ ها در جیب «قانون» است!

در نگاه اول ماجرا بسیار پیچیده به نظر می رسد. بسیاری از شاخ های اینستاگرام این روزها ویدئوهای خود را از آن سوی مرزها جهت مخاطبان خود در داخل کشور ارسال می کنند. بعضی از آن ها روزی در همین کوچه و خیابان ها در ماشین های شخصی خود و یا در گوشه ای از فضای منزل «داب اسمش» می ساختند و یا می رقصیدن و با چنین رفتارهایی موجبات سرگرمی را جهت مخاطبان خود فراهم می کردند. این فرآیند تا آنجا ادامه می یافت که مقام قضایی، نیروی انتظامی وارد کار می شد.

همه ما یک روز می رویم، البته از این دنیا! گویا عده ای از مرزهای کشور نیز به آسانی عبور می کنند. حتماً شما نیز ماجرای «مائده هژبری» دختر نوجوانی که منشتر شدن وید

به عبارتی جهت این افراد به طور عمومی و شخصی شاکی پیدا می شد که نهایتا با ورود مقامات قضایی آن ها دستگیر می شدند. اتفاقی که بعد از آن رخ می داد، هشتگ های بازدیدکنندگان مجازی جهت آزادی آن ها بود. مگر او چه کرده که باید دستگیر شود؟ آیا دستگیری این افراد ورود به حریم شخصی آن ها نیست؟ و بسیاری از این دست پرسش ها.

مدتی بعد همان شاخ اینستاگرام ویدئویی از کشور همسایه، ترکیه، منتشر می کرد و خبر فرار خود را از کشور عزیزمان ایران به دنبال کنندگانش می داد. اتفاقی که اخیرا موارد مشابه آن را شاهد هستیم. این در حالی است که بسیاری از فعالان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور شرایط متفاوتی دارند. بسیاری از بازدیدکنندگان در اینترنت این پرسش را مطرح کرده اند که آیا مقام قضایی در چنین مواردی عدالت را رعایت نمی کند! آیا به راستی مقام قضایی به دنبال فراری دادن اشخاص اینستاگرامی پرحاشیه است و تمام تمرکز خود را روی پرسشها امنیتی گذاشته؟

سوالی که عبدالصمد خرمشاهی در گفت وگو با روزنامه «ابتکار» پاسخ آن را در یک جمله می داند؛ «قرار متناسب با جرم»

چگونه شاخ‌های مجازی بعد از دستگیری از مرز خارج می‌شوند؟

این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این پرسش که برخورد قانون با شاخ های اینستاگرامی چگونه است؟ می گوید: «همه چیز در قانون وجود دارد؛ بسته به اینکه شخص چه جرمی را مرتکب شده است هست، جهت او حکم تعیین می شود. در قبال زن مائده من نمی دانم چه حکمی جهت او صادر شده است بود. در بحث فرار از کشور باید بگویم که اگر جهت مجرم قرار بازداشت صادر شود، احتمال عدم خروج وجود دارد.»

وی ادامه می دهد: «قرار بازداشت در آیین دادرسی متناسب با جرم هست؛ جهت جرایم مهم حتما قرار بازداشت صادر می شود آیا که امکان تبانی و فرار وجود دارد ولی در قبال سایر جرایم که سبک هست، نیاز به قرار بازداشت نخواهد بود.»

همه ما یک روز می رویم، البته از این دنیا! گویا عده ای از مرزهای کشور نیز به آسانی عبور می کنند. حتماً شما نیز ماجرای «مائده هژبری» دختر نوجوانی که منشتر شدن وید

خرمشاهی می افزاید: «به طور کلی جهت جرایم مجازی و جهت این مورد در شبکه اینستاگرام، به این علت که جرم سنگین نیست، بعید می دانم قرار بازداشت صادر شده است باشد. یک عنوان را نباید فراموش کنیم که از منظر قانون، اصل بر این است که کلیه قرارها باید متناسب با نوع جرم باشد.»

وی همچنین اظهار کرد که اگر قانون تشخیص دهد که نیاز به قرار بازداشت وجود دارد، حتما این اقدام صورت خواهد گرفت. به طور کلی نمی توان یک جرم را با سایر جرایم یکی دانست آیا که احکام صادره تفاوت می کنند.

چگونه شاخ‌های مجازی بعد از دستگیری از مرز خارج می‌شوند؟

مطالب زیادی در روزهای گذشته و البته بعد از خروج مائده در شبکه توئیتر و اینستاگرام منتشر شد که حاوی این عنوان بود؛ اگر همه شاخ ها می روند، ما هم مرتکب جرم اینچنینی شویم و از مرزها فرار کنیم! توصیه ای که بسیاری از این بازدیدکنندگان در نظر نگرفته اند این است که بخش زیادی از شهرت شاخ های مجازی مربوط به وسع مالی آن ها می شود. آن ها که با ظاهر ها و خودروهای لاکچری در اینستاگرام ظهور می کنند، این توانایی را دارند که در وقت مورد نیاز از کشور خارج شوند. در این بین بسیاری توان مادی این نوع خروج را ندارند که بتوانند زندگی خود را در آن سوی مرزها تامین کنند.

با این وجود مقامات قضایی در برابر جرم به کتاب قانون مراجعه می کنند و نمی توان آن ها را در این عنوان مقصر دانست. هرچند در مواجه به بعضی جرایم بزرگ مانند اختلاس و … شاهد این عنوان هستیم که بعضی از این مجرمان متواری می شوند.

به عنوان نمونه یکی از سه متهم پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج متواری شده است است و یا در موردی آَشناتر می توان به پرونده «خاوری» اشاره کرد! با همه این ها انتظار می رود، دستگاه قضایی در پیگیری موارد اینچنینی میزانی که تاکنون رعایت کرده را ادامه دهد، تا از خروج مجرمانی که بیت المال برگردن آن ها هست، جلوگیری شود.

ابتکار/پویان خوشحال

واژه های کلیدی: قانون | بازداشت | دستگیری | اینستاگرام | دستگاه قضایی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه